UF mässa - den andra dagen

07.30

Efter att ha fått sovit alldeles för få timmar var det dags igen, nu skulle jag åka till mässan för att gå igenom företagspresentationen som jag senare under dagen skulle hålla på scenen och dessutom öppnade mässan tidigt idag. Jag var hur laddad som helst efter gårdagens succé och jag visste att den här dagen skulle bli ännu bättre. Hur kul som heslt!

 

09.00

Mässan öppnar och jag får träffa alla möjliga människor, kunder som andra intresserade av mitt UF-företag. Att träffa folk är bland det bästa jag vet så självklart såg jag till att njuta av varenda liten sekund. Det är verkligen hur kul som helst när jag får feedback och beröm om Bling UF, då blir jag motiverad till att utveckla och göra mitt företag ännu bättre. Så har ni åsikter, kom gärna med dem!

 

10.00

Nu började jag bli äckligt nervös. Klockan 11.00 skulle jag hålla min företagspresentation på scenen i Noliahallen. Samma presentation som jag dagen innan höll för juryn fast denna gång inför en stor publik. Jag såg till att gå på toaletten minst 20 gånger men jag försökte också äta lite för att lugna mina nerver och för att jag skulle kunna göra så bra ifrån mig som möjligt. Som tur var så kom hela Luspengymnasiets årskurs 2 och dessutom min farmor, farfar och faster för att stötta mig. Det gjorde mig ännu mer laddad!

 

Företagspresentationen gick jättebra, trots att jag var nervös till tusen! :)

 

11.00

Först upp på scenen av de fyra finalisterna var jag. Trots att jag var nervös och känslan genom hela min presentation var väldigt upp och ner så kom jag trots det ihåg allt jag skulle säga, jag kunde powerpointen och jag satte min företagspresentation galant. Det kändes skitbra! Nu gällde det bara att vänta och se vad juryn kommit fram till, men det skulle jag inte få veta förrän senare så nu såg jag till att fokusera på kunderna och besökarna i min monter.

 

14.00

Klockan två stängde mässan. Dock hade jag inte tid att fokusera på det, för nu var det dags för prisutdelning. Spänd som jag var satte jag mig på en stol tillsammans med mina lärare och vänner. Självklart var de tvungen att vänta med utdelningen av det största priset till sist, men den som väntar på något gott väntar ju aldrig för länge…

 

Pulsen bara steg. Andningen blev allt snabbare. Jag klättrade på väggarna.

 

Motiveringen till vinnaren av Bästa UF-företag var: Ett företag som har en unik blänkande identitet. Företaget genomsyras av proffesionalitet, passion och kreativitet. Hon kan, hon vill och hon vågar!

 

Det var jag! Bling UF vann tävlingen ”Bästa UF-företag” och nu fick jag möjligheten att åka på SM i Stockholm!

 

 

Det här är det bästa jag har gjort. Så sjukt roligt!

 

Nu ses vi i Stockholm allesammans! ;)

 

(Bilderna är lånade från Lottens blogg på VK.se)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback