UF mässa - den första dagen

07.00

Låg jag och stirrade i taket. Stress. Frågor. Tagg. Rädsla. Var de känslor jag kände när jag inte kunde sova… Jag började ju inte förrän klockan 09.00 men ändå låg jag här, vaken och taggad till tusen. Nu skulle jag ge allt!

 

09.00

Fick jag ett stort brev med massor av information, ett så stort att jag knappt hann läsa det innan det var dags att bygga upp montern. Det flög tyger, verktyg och häftstift överallt men tillsist fick jag upp basen. Basen med tygväggarna, spotlights och skyltar. Jag blev nöjd.

 

11.30

Var det tid nog att plocka ihop produkter, lite marknadsföringsmaterial och bege sig iväg. Jag skulle nämligen 11.45 träffa en jury som jag skulle försöka sälja in mina produkter till. Dock kändes det stelt och svårt. Detta var ingenting för mig och jag gick inte vidare i tävlingen ”Bästa säljare”.

Jag hann knappt komma tillbaka och andas. Efter tävlingen plockade jag ihop lite grejer och gjorde i ordning för att kunna packa in lite saker i bilen.

 

12.30

Jag var hur taggad som helst, det här kände jag att det skulle gå bra! Nu befann jag mig i juryrummet för att hålla min företagspresentation. Trots att jag var hur nervös som helst kände jag ändå att jag fick lite kontakt med dem i alla fall, det kändes åtminstone helt okej. Därefter blev jag intervjuad och fick svara på massor av frågor om utveckling, framtid, ekonomi… ja allt! Men Linnea. Det gick bra.

 

13.00

Nu fick jag tid att plocka fram alla smycken och lägga upp de så prydligt och snyggt som jag bara kunde. Jag ville ju både göra ett gott intryck men samtidigt sälja så mycket som det bara går.

Min monter som jag faktiskt blev jättenöjd med! :)

 

16.00

Middag tillsammans med andra UF-elever stod på schemat och därefter blev det prisutdelning. Ni skulle bara veta hur nervös jag var när de skulle presentera vinnarna i tävlingen ”Bästa Affärsplan”. Det kändes som att jag var på värsta fyspasset, svetten rann och hjärtat slog så fort så jag trodde att jag fått hjärtklappning. Jag var nervös. 3:e plats – Be Saft UF. 2:a plats ­– Miss.K UF. Men när de skulle presentera första plats, då började de prata om någon snöflinga. Jag förstod absolut ingenting. Men när de sa: Jag vill, jag kan och jag ska lyckas! Då insåg jag… det var jag, Bling UF som vunnit första pris. Min affärsplan var den bästa i Västerbotten. Helt otroligt!

 

Efter vinsten var jag nästan hög på lycka. Nu var jag ännu mera taggad.

Här har jag vunnit priset för "Bästa Affärsplan". Jag är hur lycklig som helst!

 

18.00

Öppnade mässan och de allra första som kom på besök var juryn. Detta var den sista delen i tävlingen ”Bästa UF-företag” och nu började de kolla in min monter samt fråga hur jag tänkt när jag utformat den. Jag svarade på alla frågor och tyckte inte alls att det var lika läskigt som första gången. Nu gick det bra.

 

Under de här tre timmarna kom en hel del besökare förbi, vissa stannade till och andra gjorde inte det. Men hur som helst var det hur roligt som helst att träffa mina kunder och få se dem köpa världens finaste smycken, mina smycken! ;)

 

Innan jag packade ihop och började röra mig mot skolans lägenhet nämnde juryn vilka fyra finalister som gått vidare i tävlingen ”Bästa UF-företag”. Bling UF var en av dem! Helt otroligt!

 

Det kändes verkligen som jag hade turen på min sida så jag bestämde mig för att på hemvägen köpa mig en trisslott. Dock vann jag ingenting, men kanske visar det på att vinsten och finalistplatsen var skicklighet?;)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Efter en lyckad dag åkte jag, Lotten, Andra och Evelina tillbaka till skolans lägenhet för att fira med pomac, billys, chips och godis. Det var jättetrevligt med en hel del berättelser, historier och tagg inför morgondagen :)


(Alla bilderna är lånade från Lottens blogg på VK.se. Tack för lånet ;))

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback