Om att driva ett UF

Att driva ett UF-företag innebär mycket arbete, att man får nya kontakter, att man lär sig väldigt mycket och dessutom så är det väldigt roligt.

Den som driver ett UF måste först och främst gå igenom en hel del pappersarbete, som att skriva en affärsplan, registrera företaget, sälja riskkapital och mycket mer. Det är inte förrän man skickat in affärsplanen som företaget är redo att gå in i nästa steg, att påbörja marknadsföring och försäljning.

 

Det är på detta steg jag befinner mig just nu. Marknadsföring och försäljning. Detta är enligt mig det roligaste med att ha ett UF, det är då man får chansen att börja tjäna pengar och visa upp sitt företag. Att skapa en marknad.

 

Hittills har det gått väldigt bra för Bling UF, jag har fått sälja en hel del smycken och dessutom har jag lärt mig jättemycket om hur det faktiskt är att ha ett företag. Jag känner att jag ständigt utvecklas som person då jag måste våga och chansa eftersom att jag vill lyckas.

 

Att starta ett UF har hjälp mig att våga och tro på mig och min idé!

Det kan vara läskigt, men det är väldigt lärorikt och verkligen jätteroligt. Jag rekommenderar verkligen att starta ett UF under kursen projektarbete för jag har inte ångrat mig en enda sekund, trots allt arbete.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback