Hur känner jag?

Utan att överdriva, inte ens det minsta, så kan jag säga att den här UF-mässan eller kanske till och med att vara med i Ung Företagsamhet är bland det bästa jag någonsin har gjort.

 

Under den här resan som jag har genomgått har jag inte bara lärt mig hur man startar och driver ett företag utan jag har fått sådana lärdomar som jag vet att jag kan ha nytta av resten av livet. Jag har lärt mig att utveckla en idé, berätta om den för andra och framförallt tro på den. Det här har lett till att jag tagit kontakt och blivit kontaktad av människor som jag inte alls trodde att jag skulle stöta på. Jag har skapat ett större kontaktnät med för mig viktiga personer som finns där för mig och kan hjälpa mig med saker som jag kanske inte alltid klarar av själv. En sak som jag har lärt mig är att man inte alltid kan klara allting helt ensam utan att man faktiskt kan ta hjälp av andra människor och att de ofta mer än gärna hjälper till.

 

Jag känner inte bara att jag fått mer kontakter, vänner m.m. utan jag vet även att jag genomgått en personlig utveckling. För varje dag jag är med i Ung Företagsamhet så känner jag att jag växer, jag blir hela tiden lite större och lite starkare. Nu vågar jag mer än jag någonsin trodde att jag skulle våga. Ja berättar stolt om mitt ”företag” och berättar mer än gärna om min idé för andra, jag har vågat ställa mig inför en jury genom att hålla en presentation och bli intervjuad av dem och dessutom har jag vågat ställa mig på en scen inför en stor publik och berättat om mig och mitt företag. Det tycker jag är stort!

 

Dessutom har denna upplevelse med att driva ett UF-företag även gett mig en motivation och en drivkraft som inte visste fanns inom mig. Jag vet att jag kan och att jag klarar av det, det är mitt alldeles egna motto och det tänker jag på varenda dag.

 

”Ett företag som har en unik blänkande identitet. Företaget genomsyras av proffesionalitet, passion och kreativitet. Hon kan, hon vill och hon vågar!”

 

Detta var motiveringen till vinsten av ”Bästa UF-företag” men inte för att glömma så kammade jag ju även hem första plats i tävlingen ”Bästa Affärsplan” vilket kändes helt otroligt! Det här är ju inte bara ett bevis på att jag klarar av saker och att jag kan om jag bara vill, för det visste jag ju redan. Utan det här är ett bevis på att hårt arbete och slit tillsist lönar sig. Detta kommer att bli en stund som jag tänker tillbaka på när allt känns som allra jobbigast och tråkigast. Då kommer jag att bli glad och ännu mer motiverad. Det hoppas jag i alla fall.

 

Att vinna dessa utmärkelser innebär så otroligt mycket för mig. Jag tror aldrig att jag har varit så glad i hela mitt liv när jag fick de glada beskeden. Jag var helt enkelt hög på lycka och kunde inte sluta le. Det var helt otroligt!

 

Eftersom att driva Bling UF har gett mig personligen så himla mycket både erfarenheter och lycka så uppmanar jag alla ni andra undomar att prova på detta. För även om det känns jobbigt och tufft ibland så är det helt klart värt det. Känslan av att lyckas och ha gjort någonting bra, det klår allt annat. Jag kände mig helt klart oövervinnlig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback