Företaget

- Företaget med en blandning av det allra bästa i smyckesvärlden.

Bling UF startades av mig Linnea Järkstig i början av september 2011. Smyckena vi säljer är både inköpta (handplockade av mig) och skapta med ambitionen för ett unikt och varierande sortiment till ett billigt pris.

 

 

 

Linnea Järkstig som driver Bling UF

Jag går sista året på Luspengymnasiet i Storuman där jag läser Medieprogrammet inr. Medieproduktion/text. UF – företaget motsvarar projektarbete vilket jag kommer att läsa från och med september till att företaget avvecklas i maj.

 

 

Varför UF?

Anledningen till att jag valde att starta ett UF som projektarbete är helt enkelt för att jag tyckte att det skulle bli spännande, men också för att jag ville prova på att göra något nytt då detta är någonting jag aldrig gjort förut. Ett av mina mål är helt enkelt att utvecklas som person. Genom att göra saker jag aldrig förut provat på tror jag att jag tillsist kommer att nå mitt mål.

 

 

Vilka är Ung Företagsamhet?

 

"Vi tror på unga människor och vill att de

ska tro på sin egen företagsamhet."


Ung Företagsamhet arbetar för att få unga människor mer företagsamma men också för att få fler företag i Sverige. Genom tre olika utbildningskoncept får unga utveckla kreativitet, företagsamhet och entreprenörskap.

 

Genom Ung Företagsamhet, en ideell organisation som samverkar med skolan, får barn och ungdomar lära sig att våga ta sig för saker, att tro på sig själva och sitt entreprenörskap.

 

Text hämtad från www.ungforetagsamhet.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback